Cadrul metodologic [Strategia Națională pentru Păduri 2030]

Strategia Națională pentru Păduri 2030

National Forest Strategy 2030

Unelte utilizator

Unelte site



Diferențe

Aici sunt prezentate diferențele dintre versiunile selectate și versiunea curentă a paginii.

Link către această vizualizare comparativă

Ambele părți revizuirea anterioarăVersiuni anterioare
Urmatoarea versiune
Versiuni anterioare
about:methodology [2020/08/09 21:49] administratorabout:methodology [2022/05/05 21:37] (curent) administrator
Linia 1: Linia 1:
-====== Cadru metodologic ======+====== Cadrul metodologic ======
  
-Consultarea factorilor interesați din sectorul silvic: 
  
-  * Are ca obiect __implicarea principalilor  factori interesați din sector__neurmărindu-se realizarea unei consultări generale la nivelul întregii societăți; a existat însă transparență în atragerea oricărui factor interesat în grupuri de lucru. +{{pdfjs 200em,500px> :about:metodologie_proiect.pdf }}
-  * Urmărește __identificarea aspectelor consensuale__, ca punct de pornire, de aceea își propune o abordare de la general la particular; +
-  * Urmărește __identificarea și sublinierea diferențelor de  abordare și păreri__ dintre factorii interesați și informarea corectă a autorității centrale responsabile cu privire la opțiunile alternative, în scopul sprijinirii procesului decizional la nivel guvernamental; +
-  * Vizează __colectarea și prezentarea într-un mod structurat a opțiunilor__ factorilor interesați pentru un orizont de timp de 10 ani (termen mediu); +
-  * __Nu își propune elaborarea unui document strategic de politici publice__, aceasta fiind atributul legal al autorității centrale responsabile; +
-  * Își propune încurajarea factorilor interesați de a ține seama de __contextul strategic și oportunitățile oferite de cadrul definit de Comisia Europeană și Națiunile Unite__ în formularea pozițiilor proprii; +
-  * Presupune __aplicarea unei metode consacrate de consultare a factorilor interesați__, bazată pe constituirea de grupuri de lucru ce includ arii tematice distincte (figura 1).+
  
-Metodologia de lucru propusă pentru consultarea factorilor interesați este adaptată atributelor enumerate mai sus. Adițional, ea își propune și adaptarea la contextul pandemic, de aceea se bazează în mod esențial pe utilizarea de instrumente on-line. 
  
-Factorii interesați s-au înscris în mod instituțional sau voluntar ca specialiști sau reprezentanți ai societății civile în proces optând pentru unul sau mai multe dintre [[about:structure|grupurile de lucru/ariile tematice]] definite prin procesul preliminar de consultare. 
  
-%%Consultarea se bazează pe o abordare de la general (viziune și principii) la particular (obiective și măsuri) bazată pe o schemă îndeobște acceptată a procesului de identificare și formulare a opțiunilor strategice.%% 
  
-%%Ea pleacă de la presupunerea că la nivel de principii directoare și direcții generale de acțiune (așa cum sunt ele definite mai jos) șansele de întrunire a consensului sunt mai ridicate, în timp ce, pe măsura detalierii obiectivelor specifice și a măsurilor necesare, se vor contura poziții diferite ale factorilor interesați. Metodologia asigură cadrul prin care participanții sunt consultați pe rând, asupra principiilor directoare, direcțiilor strategice, obiectivelor și măsurilor necesare.%% 
  
-**%%Etapa IConstituirea grupurilor de lucru și definitivarea metodologiei%%**+~~META:
  
-%%Această etapă presupune înscrierea principalilor factori interesați pe grupuri de lucru și arii tematice. Fiecare grup de lucru va avea desemnat câte 2 raportori (câte unul din partea celor două universități) și un secretariat (cu sprijinul autorității centrale responsabile). În grupurile de lucru dialogul va fi gestionat în mod obiectiv de către cei doi raportori iar secretariatul care va asigura transparența procesului pe toată durata sa. Documentele rezultate ca urmare a activității grupurilor de lucru urmează a fi reunite, cu eliminarea suprapunerilor, în documentul integrat ce se constituie în obiectivul principal al acestui demers, de către o echipă de integrare formată din 8-10 membri desemnați de cele două universități (inclusiv raportorii). Acest document integrat va fi suspus dezbaterii publice.%%+position = 002
  
-%%În această etapă se va elabora și metodologia pentru consultarea factorilor interesați, asupra acestei metodologii urmând a fi informați în detaliu și participanții.%% +~~
- +
-\\+